lørdag den 12. juni 2010

Kan I huske disse her...


Kan I ikke huske disse små hjemmegjorte blæksprutter...?

Det bedste var at gå i mors-bedstemors gemmer ik... ;D
og så finde stofrester, eller garnrester, og så gå i krig!
Der var bare SÅ meget man kunne lave, og 
disse små blæksprutter er én af dem!
Man tager et par rester af garn, ca 2 nøgler 
af Stof og Stils alm. bomuldsgarner.
-Så tvinder man det op mellem hånd og albue.
( eller om en bog ect. afhængig af hvor stor man vil have den )
Så tages garnet af, og man binder stramt om bundtet 2 steder øverst.
Dette er nu hovedet!
Så deler man den nederste del op i 8 lige store bundter, 
fletter disse... og binder stramt omkring enderne.
Til sidst trimmer man lige toppen og kvasterne på "benene" 

VUPTI... en kage..... eller en blæksprutte fra da jeg var barn :)
Tips; lav den i et økologisk garn i en flot farve, sæt evt. øjn på, og
så har du en sød og unik barselsgave :)

2 kommentarer:

  1. Jeg husker dem MEGET tydeligt. Jeg lavede en til min lille fætter for 20 år siden, og han blev så vild med den, at han skulle have den med overalt. Desværre blev den til sidst taget fra ham, da det var som om han var i en anden verden når han legede med den. Han gik helt op på tæer, holdt kroppen i den ene hånd og snurrede rundt med benene med den anden hånd, gik rundt i cirkler og sagde underlige lyde.
    Men jeg nu tror sagtens man kan give den til et barn, uden det sker ;-)

    SvarSlet
  2. Årrh, hvor fint... ja det behøver ikke være de dyre plast-ting man køber til de små.. fine små hjerte-hjemmegjorte ting kan gøre tricket :)
    Knus herfra :)

    SvarSlet